Tipy k dosažení efektivnější spolupráce

Sdílejte tuto stránku:

Když jde o sociální média, zaměstnanci jsou v dnešní době mimořádně aktivní. Týmy se sdružují ve vlastních skupinách v aplikaci WhatsApp a aktivně využívají kanály jako LinkedIn a Yammer, aby udržely krok s aktuálním vývojem v jejich pracovní sféře. Během pracovní doby také využívají Facebook a Twitter. Být informován o všem, co se děje a komunikovat s klienty a kolegy jsou dva pilíře v centru pozornosti digitální éry. Jak se však zachovat v takové situaci jako manažer?

Úskalí pro manažery

Současní manažeři mají problém s řízením interní komunikace již v rámci svého vlastního týmu. Moderní manažeři se potýkají s přechodem z formální komunikace založené na velení a kontrole na komunikaci otevřenou a inspirativní. Zaměstnanci používají své vlastní komunikační kanály a překračují rámec formálních způsobů jak mezi sebou konzultovat pracovní projekty. Týmy sestávají z interních zaměstnanců a externích partnerů, což znamená, že uspořádat osobní mítinky je velmi komplikované. Někdy ani podpůrné online nástroje nefungují tak, jak by měly, zejména co se týká práce s lidmi mimo organizaci, kteří používají své vlastní nástroje. Pro manažera je důležité udržet přehled a tým na trati v souladu s cíli příslušného projektu. Právě z tohoto důvodu může být pro manažery výhodou pokud reagují na nejnovější vývoj v oblasti spolupráce v digitálním věku s cílem zajistit účinnou spolupráci.

Změňte to: Každá nevýhoda má své výhody

Sociální sítě změnily způsob, jakým lidé komunikují se svou rodinou, přáteli a známými ve svém osobním životě. Rovněž se změnil i způsob, jakým lidé komunikují na pracovišti. Výzkum společnosti Dimension Data ukázal, že je třeba spolupracovat interaktivnějším způsobem. Dnes se množství strategií spolupráce zaměřuje na implementaci sociálních „zlepšení“, které umožňují zaměstnancům komunikovat efektivněji a vyhledávat se navzájem jednodušší. To umožňuje zaměstnancům sdílet poznatky a rychleji jejich přetavit do akce. Zaměstnanci sami vyhledávají informace namísto toho, aby jim byly doručeny bez vyžádání. S tím je spojených několik benefitů, které sociální sítě nabízejí:

  • Jednodušší spojení se s kolegy
  • Bourání bariér
  • Snížení zahlcení zbytečnými informacemi

Manažerům, kteří se s takovými výzvami setkávají, se doporučuje reagovat na současný technologický vývoj v oblasti spolupráce s účelem dosažení její zvýšené efektivity.

Stáhněte si náš e-book „Síla podnikových nástrojů pro komunikaci a spolupráci“ vyplněním přiloženého formuláře.